Ghidul de 10 minute pentru o sinucidere ca la carte.

Posted: octombrie 28, 2010 in Stiinta
Etichete:, , , , , ,

Deci … te gandesti la o posibila sinucidere ?
Imi imaginez ca da, avand in vedere ca citesti asta, si mai ales judecand dupa e-mailurile pe care le primesc in fiecare zi.

Evidend ca nu-ti pot schimba ideea si sincer sa fiu nici nu vad nevoia s-o fac, DAR, o persoana o poate da in bara cu sinuciderea, exact ca orice altceva, si tocmai de asta iti ofer un ghid despre cum s-o faci cum trebuie. DA, CONTEAZA! Este o fapta pentru care toata lumea te va tine minte pentru totdeauna. Deci, inainte sa te grabesti …

Urmatoarea poveste este adevarata. Am cunoscut o tipa in liceu, o chema Dana. Intr`o zi, nu cu mult dupa ziua ei de nastere de 17 ani, s-a saturat de viata si a inghitit o intreaga sticluta cu pastile. Ne-am intrebat toti de ce, dar n-am aflat niciodata. Tot ce a lasat in urma a fost un biletel ciudat, mazgalit intr-o furie de lacrimi, pe spatele unei retete farmaceutice.

Ca sa fie lucrurile si mai grave, cele mai devastatoare cuvinte au fost chiar ultimele “M-am saturat sa fug atat” , dar a fost scris atat de neglijent incat familia ei a citit : “M-am saturat s-o sug atat “

Familia a crezut ca Dana era nimfomana sau avea probabil vre-un fetish. Dar nu-i timp de judecat o persoana , mai ales imediat dupa ce moare. Parintii Danei si cei 3 frati, au “imbratisat” ideea ca dragostea lor avea legaturi cu vre-un fel de “job”. Cine stie, poate ca rusinea de acest obicei “neobisnuit” a impins-o sa faca asta. Asa ca familia a facut public biletelul ei , tocmai pentru a le lumina pe cele care inca sunt “persecutate”.

Intelegi ideea ? Dana nu a planuit sa dea gres, doar ca a dar gres in a planui. Asa ca inainte sa treci la treaba, iti dau 3 lucruri la care sa te gandesti. N-o sa dureze mult .

 

1. Unde te duci ?

 

Am avut un prieten care a muncit ca bucatar la un restaurant si URA locul ala. Statea toata ziua in picioare si intorcea salata, asa ca s-a decis sa jefuiasca restaurantul, in ideea ca va lua toti banii si va incepe o viata noua. In schimb a fost prins si a fost bagat in puscarie, unde toata ziua are treaba in bucatarie, si ghici ce face noapte ? … invarte salata .

Ce incerc sa spun este ca depinde de locul in care ajungi, pentru ca s-ar putea sa fii exact in acelasi cacat in care esti acum. Multi dintre noi stau in jurul focului de tabara pana noaptea tarziu si vorbesc despre ce se intampla dupa viata, ca un subiect distant si foarte vag, dar daca te sinucizi ai sa ajungi acolo in cateva minute. Hai sa nu mai vorbim despre lumea de dincolo ca o ipoteza in umbra si sa vorbim in termeni, despre un loc in care chiar ai sa fii, inainte de urmatoarea ta zi de nastere.

Sunt doar 2 viziuni reale despre viata de apoi, viziunea religioasa si cea nereligioasa. Acum, nu stiu in ce crezi si sincer sa fiu nici nu-mi pasa, asa ca o sa examinam ambele posibilitati.

Viata de apoi – Posibilitatea 1: Iad sau ceva de genul.
Viata de apoi – Posibilitatea 2: Ateii au dreptate
2. Metode de sinucidere: Cum ai s-o faci ?

Ia in considerare acest lucru, cu mare atentie.

Este o smecherie aici, metodele care te lasa inconstient (sa iei pastile sau sa sugi teava de esapament de la masina) lasa posibilitatea sa te gaseasca cineva si sa dea goana cu tine la spital.

Dar metodele care te tin treaz, te fac sa experimentezi ultimele secunde de teroare corporala care vin si cu realizarea faptului ca lucrul de care te-ai temut toata viata – MOARTEA – este peste tine. Reala, urata si cu “bilele” mari. Ai vazut filmul “The Ring” ? De ce erai speriat de fetita aia mica ? Care-i cel mai rau lucru pe care ti-l putea face ? …

…sa te omoare, asta e nu ? Chestia asta, moartea, asta te face sa tresari de pe scaun cand auzi sunete in intuneric dintr-odata. Frica de acel ceva, care poate sa sara pe tine si sa-ti ia viata.

Chiar acum am deschis televizorul, am schimbat cateva canale. Ah ca sa vezi, pe ProTv 3 politisti au fost decorati ca au prins ucigasi (tocmai, ca sa nu mai ucida din nou). Pe Antena1 e “Falci”. De ce oare inoata personajele alea disperate, de ce le e frica ? Moartea “prin rechin” .

E imbibata in psihicul tau. Asa ca in momentul final, corpul tau va realiza prin forta deplina a adrenalinei si a impulsurilor nervoase ca acum, fiecare frica a devenit dintr-odata reala, chiar in fata ochilor tai. Fetita putrezita din fantana, tipul cu masca de hochei cu o drujba, BauBau ala din copilarie, monstrul de sub pat, toate astea sunt caricaturi stupide in comparatie cu actuala,reala si neagra chestie cu “bile” mari pe care ai s-o vezi in momentul in care ai sa tragi de lama aparatului de ras.

Nu-i de mirare ca aia care se arunca de pe bloc, se razgandesc la jumatatea “drumului” (in general oamenii evita sariturile ca metoda, tocmai din motivul asta). Asta doar daca ti-ar face placere o teroare care sa-ti zdruncine bine mintea, si sa ai sentimentul ala de te caci in pantaloni in aer, exact ca tipul din imagine.

Ai aici cele mai comune metode de sinucidere, cu dezavantajele fiecareia :

 

A. Sa-ti tai venele.

Asta pur si simplu chiar nu merge. Niciodata in viata mea n-am auzit de o persoana care sa reuseasca se sinucidata in felul asta. E extrem de dureroasa si pana sa ajungi sa-ti tai si a 2-a vena, simpla vedere a propriului sange

 

B. Sa te impusti.

Contrar credintei populare, sa te impusti – chiar si cu o pusca – nu e chiar o metoda sigura de a muri. Mai mult de jumatate din incercarile de sinucidere cu o arma de foc, s-au trezit la spital, lipsindu-le o bucata din creier sau de cele mai multe ori, muti si in scaun cu rotile pentru toata viata. Eu n-as merge pe calea asta.

 

C. Supradoza.

Lumea crede ca asta e cea mai simpla, sa iei o duzina de pastile pentru durere sau altceva, dar corpul tau tinde sa astepte pana cand esti inconstient si dupa aia le vomita pe toate. Deci ai sa ramai in viata, dormind intr-o baltoaca de voma, alaturi de biletul tau de adio care va suna cam gay , absent evident unei sinucideri corespunzatoare. Evident nu ai vrea sa mergi in directia asta.

 

D. Spanzurare.

Cand se folosea spanzurarea in Vestul Salbatic ca metoda de pedeapsa capitala, aveau experti care se ocupau de asta. Nu-i usor sa spanzuri o persoana repede si fara durere. Ce se intampla de cele mai multe ori este sa-ti rupi gatu’ si esti lasat sa te legeni vre-o 30 de minute, timp in care ai spame si incerci sa sfasii coarda cu unghiile. Saaaau, se rupe streangul si cazi la pamant, de cele mai multe ori cu o lovitura la coloana, si uite asa ajungi si tu un paraplegic ca Christopher Reeve. Asta este ULTIMA cale pe are as incerca-o.

 

E. Sa te arunci in fata unui tren sau a unei masini.

Asta este cea mai nasoala metoda posibil, pentru ca fortezi pe cineva sa faca o crima impotriva vointei sale. Stii filmul ala horror SAW? Asta a facut tipu’ cel rau din film, a fortat alte persoane sa comita crima. Au facut filme horror despre ceea ce ai tu de gand sa faci, sa fortezi pe cineva sa traiasca cu aceasta amintire oribila. Nuu, metoda asta nici macar nu merita discutata.

 

3. Este momentul potrivit?

Asta este ultima intrebare pe care trebuie sa ti-o pui. Ai putea sa te simti ca un prost daca te sinucizi si apoi sa afli ca aveai in buzunar, biletul castigator la loterie (sau chiar sa nu afli niciodata).

Trebuie sa-ti folosesti judecata…

Am cunoscut un tip care aspira la actorie, pe cand eram la scoala. Il chema Brad. La un moment dat, Brad si-a vandut tot ce avea ca sa se mute la Los Angeles pentru a-si gasi acolo faima si averea.
I-au fost trantite in fata usa dupa usa pana cand, disperat dupa bani, s-a angajat intr-un job, pe care-l consider unul din cele mai proaste posibile de pe Pamant. Purta un costum de gaina, si facea reclama pentru un restaurant El Pollo Loco. Imagineaza-ti ! Avea visele astea in cap, vise in care dadea lovitura pe platourile de filmare si si-o punea cu starlete, si ca sa vezi, el statea si se cocea sub soarele Californiei in costumul ala sufocant care miroasea a transpiratie si a besini, 8 ore pe zi. Nu mai zic de oamenii care comentau cand treceau pe langa el “Imi pare rau pentru tine!”. Umilinta probabil ca ardea ca veninul de sarpe.

Dar, a gasit calea spre succes mai incolo. Trebuie sa te intrebi, oare orice succes ar merita pentru tot prin ce a trecut el? sau prin ce treci tu acum ? Sunt sigur ca Brad si-a pusexact aceeasi intrebare

Sunt lucruri pe care nu poti sa le previi, dintre care, unele pe care le urasti vor fi cu tine toata viata. Am cunoscut un baiat care era cel mai scund din scoala – nu cred ca avea mai mult de 1 metru 30 – niciodata nu s-a mai inaltat. Era un copil negru intr-un oras de albi, si cum asta nu era suficient, avea o voce foarte pitigaiata de femeie, si niste gesturi foarte afemeiate care pur si simplu “strigau” mai ceva ca o sirena: “POPONAR”, de fiecare data cand intra intr-o sala de clasa. Si nici macar nu era gay.
Poti sa-ti imaginezi cat de des era batut baiatul asta, atat de rasisti … dar in general, cam de toata lumea.
Se putea gandi la sinucidere nu ? Mai ales ca era la varsta la care stia ca mai inalt sau mai alb de atat n-o sa fie, si vocea n-o sa devina mai barbateasca. Daaar baiatu’ a ajuns sa-si cumpere o chitara, si dupa ceva antrenament, a inregistrat un album intitulat “Oda privighetorii mele”, dar pe care compania de inregistrari a insistat sa-l schimbe in …

… Purple Rain.

Viata este mult prea dificila pentru a putea fi prezisa, asta e problema. Chiar daca nu ai nici un fel de talent special, nu ai de unde sa stii unde te va duce drumul. Am avut un unchi care locuia in munti, il chema Ion. Era atat de sarac incat abia putea sa-si hraneasca familia. Dar intr-o zi cand era la vanat, a tras cu pusca … ceva negru a inceput sa tasneasca din pamant.
Era petrol. Aur negru. Eh, urmatorul lucru pe care-l stiu despre Ion este ca a ajuns milionar. S-a mutat in tari straine si chiar nu am mai auzit nimic de el dupa, dar prinzi ideea .

Nu mai zic despre promisiunile bogatiilor financiare, care sunt singurul lucru care fac un om sa mearga mai departe. Un tip bogat a venit odata la mine si mi-a oferit $10 milioane, si mi-a zis ca singurul lucru pe care trebuie sa-l fac, este sa-l las sa-mi cioparteasca picioarele, si o data pe zi, sa-mi baga-n cur un aparat de sudura.

Am spus NU, am realizat pentru prima data ca am ceva care valoreaza mai mult decat $10 milioane pentru mine. Adica picioarele, si un anus nears. Si daca deja am ceva care valoreaza cateva zeci de milioane de dolari, e prostesc sa-mi fac griji lunar, pentru ca-mi bate la usa lumina, intretinerea, curentul, telefonul etc. Apropo, asta este o poveste adevarata.

Regula de 50%

Asta este un inceput foarte bun de urmat. In general, o persoana traieste pana la varsta de 75 de ani. Deci daca ai mai putin de 38 si ai mai mult de inca jumatate din viata de trait, sansele sunt ca, cea mai buna gluma pe care ai s-o auzi vre-odata in viata ta, este cea pe care n-ai auzit-o inca. Asta e statistica. Sansele arata ca inca nu …

… ai cunoscut fata pe care ai s-o iubesti cel mai mult;
… l-ai cunoscut pe cel mai bun prieten al tau;
… ai auzit albumul tau favorit;
… ai inceput cel mai bun job pe care l-ai avut vre-odata;
… ai citit cea mai buna carte;
… ai vazut cel mai bun film, sau ai jucat cel mai tare joc;
… ai gasit hobby-ul de care erai cel mai interesat;
… ai avut cea mai tare partida de sex;
… ai avut cea mai originala si cea mai tare idee;
… ai cunoscut cea mai proasta persoana din viata ta;
… sau sa vezi cea mai stupida freza;

Poti sa-ti faci propria lista. Uite-te in camera ta, uite-te in viata ta. Daca ai mai putin de 38, sansele sunt ca viitorul sa-ti ofere o versiune mult mai tare decat a ceea ce vezi acum. Trebuie sa astepti tot rahatul asta. Nici macar nu esti constient de viata ta, pana la varsta de 7-8 ani, si deci, ca sa decizi ca totul este un cacat, dupa inca doar 10-15 ani, este ca si cum ai judeca un film dupa afis.

Mai ales daca nu ai facut inca sex. Asta vreau sa fie un punct de vedere mai special. Daca esti la varsta la care inca nu ai facut sex, mai mult ca sigur vrei sa lasi sinuciderea la o parte macar pana dupa asta. Si daca esti vre-un copil cu cosuri pe fata, si te uiti batjocoritor la ceea ce scriu, crezand ca fetele frumoase nici macar nu se uita la tine, am sa spun unul dintre cele mai mari secrete ale societatii :

Femeile care arata ca niste modele,  niciodata nu sunt foarte bune la pat. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. Intreaba in jur.

Saaau poate ca ai sa afli asta singur.


In primul rand, revizuieste-ti biletelul de adio.

Adu-ti aminte de Dana (sau aia care avea o pasiune pentru un anumit “job din gat”, asa cum oamenii au cunoscut-o dupa). Nu fa asta, fara un biletel, unul clar pe care sa scrie exact cine/care a fost cauza, si de ce ai simtit ca sinuciderea este singura posibilitate, si de ce cei iubiti nu ar trebui sa se simta vinovati pentru asta.

Evident ca nu poti sa judeci ceea ce ai mazgalit in starea de depresie pe care o ai, asa ca cel mai bine ar fi sa dai biletelul unui prieten, sau sa i-l citesti la telefon, sa primesti un feedback ceva, da-le o sansa, macar sa-ti revizuiasca biletelul. Cele mai bune mesaje de adio pe care le-am citit, au fost facute invitand toti prietenii acasa, si citind mesajul in grup.

Daca nu ai prieteni, sau macar pe cineva cu talent la scris, poti sa suni la Linia Sinucigasilor. Ei se ocupa de zeci de cazuri in fiecare zi, si ei stiu ce inseamna un biletel bun atunci cand aud unul. Te impusca pe loc.

Urmeaza pasul asta suplimentar, eu cred ca merita. Daca nu, stii ce risti …

Comentarii
  1. costy spune:

    Si totusi merita sa te ascunzi in linistea eterna.Nu vedeti ca totul in jurul meu e un pustiu.Vinovat poate fi doar universul.Am sa-i cer socoteala cand voi ajunge sa-l imbratisez.E singurul lucru care nu se poate repeta.

  2. andrei spune:

    du-te dracului agramatule, te crezi destept insa nici nu ai habar cand se scrie “VA” despartit si cand nu.

    • RustyTrombone spune:

      Da… articolul a fost destul de lung, si cand scrii mult e posibil sa mai faci si greseli de ortografie, dar asta nu inseamna ca sunt agramat. As putea fi altceva, daca ma judeci dupa : “Sam-i su-gi p-ula !”

  3. Masaj erotic spune:

    Am parcurs acest post al tau si imi place ceea ce am citit. Continua tot asa. *^*

  4. eu spune:

    sper doar sa am acele cateva secunde de curaj

  5. anastasia spune:

    Tot ce ai scris tu aici, cu mai mult sau mai putin umor si chiar folosindu-te de niste psihologie inversa, crezand ca cei care vor sa se sinucida isi vor da seama cat e de ridicol, inadecvat etc gestul lor, are valoare de pipi pentru cei care vor realmente sa se sinucida. Pentru ei nu mai functioneaza nimic. Astea merg doar la cei care vor sa se sinucida, ca sa aiba parte de atentie. Dar nu sunt toti asa.
    De exemplu, eu am ajuns pe blogul tau cautand metode de sinucidere, pentru ca, da, asa cum ai expus si tu, te poti trezi doar paralizat sau cine stie mai cum. Eu vreau o moarte lenta si in acelasi timp nedureroasa, mai bine zis as vrea sa fiu inconstienta cand mor, pentru a nu avea timp sa ma razgandesc(din cauza instincului de conservare, nu de alta). Pana acum cel mai ok mi se pare sa te inchizi intr-o camera plina de crini si sa te culci. Problema e ca tare mi-e teama ca m-as trezi pe la jumatate si as pleca sau as deschide repede geamurile(din acelasi instinct de conservare). Daca as avea suficienti bani, as angaja un criminal. Dar n-am. Asa ca ma chinui de o saptamana sa gasesc o metoda pe plac si nu gasesc. Am dat in ultimul an cateva zeci de milioane la psihologi si psihoterapeuti si absolut toti n-au decat aceleasi stereotipuri din cartile de psihologie, vai steaua lor de prosti cu spasme. Nu vreau sa ma sinucid pentru ca am nu stiu ce problema, ci pentru ca viata e lipsita de sens. Uita-te in jur, majoritatea se bucura ca-si cumpara nu stiu ce laptop, lucreaza in niste birouri ca niste cobai si se simt oameni o data pe saptamana cand se duc la cinema sau de doua ori pe an cand se duc in vacanta. Toti oamenii sunt niste roboti care fac acelasi lucru, dupa care mor si vin altii, exact cum creste iarba. Nu are niciun sens daca mori acum sau peste 60 ani, viata ta e oricum irelevanta, cu o valoare egala a unei gauri in covrig.
    Daca mai ai alte sugestii de a te sinucide, chiar si asa la misto, poate ni le aduci la cunostiinta, sa fii de ajutor, ca si asa in rest nici tu nu faci nimic util in viata ta de rahat.

  6. peace spune:

    RustyTrombone esti fan Late Late Show cumva?

    Anyway, mai sunt persoane care sunt in suferinte fizice zilnice, chiar la varste sub 38 ani. Suicidul e singura lor speranta la pace.

    Dar articolul tau mi s-a parut amuzant, te ajuta sa te mai destinzi.

    • RustyTrombone spune:

      Da, sunt fan, desi nu am mai urmarit emisiunea din cauza timpului care imi da de furca din ce in ce mai mult.

      Pentru asta a fost scris articolul, tocmai pentru amuzament, ma bucur sa vad ca reusesc sa fac ceea ce-mi propun ;)

      Daca tot ai nimerit pe acest blog, probabil ca ti-ar place si ce se posteaza pe http://www.utopian.ro.

      Peace!

  7. Nikku Shor spune:

    f interesant cel mai frumos ar fi sa mor cu un click

  8. Xtina spune:

    Esti un om bun! Mega like.

  9. alyn spune:

    aia cu lingura imi plake asi incercao:D

  10. altul spune:

    filozofie de doi bani jumate
    daca ai 36 si ai ratat tot ce s-a putu rata in viata ,din diferite cauze?
    pt ce sa mai traiesti

    ps: spanzuratoarea merge sigur , am vazut multi care s-au spanzurat si nu s-au chinuit ,deci mai cauta alte explicatii

  11. Dana Lungu spune:

    cea mai sigura si simpla metoda de sinucidere : sa te arunci in fata trenului . chiar daca spui tu ca ar insemna sa oblig pe cineva la o crima . eu vreau sa ma sinucid , iar restul nu mai conteaza !

    • RustyTrombone spune:

      Buna Dana, imi cer mii de scuze ca raspund atat de tarziu. Din pacate am alte proiecte care imi ocupa majoritatea timpului, si foarte putin timp pentru acest blog. Cu toate astea, indiferent de problemele prin care treci, sunt sigur ca exista o rezolvare, alta in afara de a te sinucide. Te inteleg foarte bine, am trecut si eu prin multe si sincer sa fiu uneori m-am gandit si eu la o posibila sinucidere. Cu toate astea am urmat o alta cale, am ales sa traiesc si sunt sigur ca si tu ai puterea necesara de a trece peste orice. Trebuie doar sa ai ambitie si incredere in propria ta persoana.

Lasă un răspuns

